sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

My Style

Sain vähän aikaa sitten idean tälläiseen minun tyylini-postaukseen, jossa esittelisin vähän mun vaatekaapin ja pukeutumisen perusjuttuja. Näiden vaatteiden ja asusteiden kuvailu oli vähän hankalaa, kun tila ja valo meinas loppua, mutta sain nyt kuitenkin jonkinlaiset kuvat aikaseksi:) Mun pukeutumiseen ja tyyliin kuuluu tietenkin paaaljon muutakin kuin vaan nämä jutut mitkä nyt esittelen, mutta nää on nimenomaan niitä mun vaatekaapin kulmakiviä.
Yläosat:

 Perusteepparit. Nää sopii minkä tahansa kanssa ja pelastaa aina huonon vaatepäivän. Perusteepaitojen yhdistelymahdollisuudet on aikalailla rajattomat, ja nää onkin mun mielestä semmonen perusjuttu mikä kuuluis jokaisen vaatekaappiin!

Vaaleat satiinipaidat. Tärkeässä osassa mun pukeutumisessa. Kauniita peruspaitoja arkeen mutta samalla myös tarpeeksi juhlavia juhlaan. Näitä löytyy multa joka mallissa ja hihanpituudessa ja oon edelleen sitä mieltä että näitä ei vaan voi omistaa liikaa!

 Neuleet. Mieluiten ohuessa ja mukavassa materiaalissa ja neutraaleissa väreissä. Neuleet kuuluvat tottakai oleellisena osana talvi- ja syyspukeutumiseen, mutta mun mielestä myös kesällä tommoset ohuet neuleet on aivan ihania. Itse tykkään kovasti varsinkin shortsien ja neuleen yhdistelmästä:)

Bleiserit. Myös bleiserit on supermonikäyttöisiä ja sopii moneen asuun ja tilaisuuteen. Mulla käytetyimmät on valkoinen ja musta bleiseri tollaisessa tyköistuvassa mallissa. Hakusessa on jo pitkään ollut myös täydellinen tummansininen bleiseri, joka mun mielestä on myös ehdottomasti yksi vaatekaapin kulmakiviä, mutta tähän mennessä ei sen suhteen ole vielä tärpännyt.

 Takit. Rakastan erilaisia takkeja ja multa löytyykin niitä tosi paljon erilaisia. Takeissa muhun iskee klassisuus ja ajattomat mallit, kuten trenssit, bikertakit ja tikatut "ratsastajantakit".

Alaosat:

 Housut. Oon aina ollut enemmän pitkien housujen ystävä, ja shortseja käytänkin loppujen lopuksi tosi vähän kesälläkin. Jotenkin oon vaan enemmän kotonani pitkissä housuissa, ja mun silmään ne myös näyttää paremmilta. Housuissa mun lemppareihin kuuluvat perussiniset farkut, mustat housut (only trust Dr. Denim with these!), vaaleanbeiget housut, sekä villinä korttina ihanat löysähköt leokuosihousut. Housuissa mulle on tärkeintä istuvuus. Tykkään tiukasta ja ihonmyötäisestä, ja tiukat ne saavat todella ollakin (en siis tietenkään tarkoita liian pieniä ja puristavia, vaan joka paikasta hyvin istuvia!). Mikään ei oo parempaa kun ihoa nuolevat juuri sopivan tiukat housut, eikä mikään ole ärsyttävämpää kun venähtäneet ja huonosti istuvat housut.

 Maximitta. Maximitta hameissa ja mekoissa on lopullisesti vallottanut mun sydämen ja myöskin vaatekaapin. Maximitta on ihanan helppo ja monipuolinen sopien arkeen ja juhlaan. Oon  tällähetkellä ihan toivottoman ihastunut maximittaisiin juttuihin ja haluankin ehdottomasti vielä lisää maxia vaatekaappiin!

Asusteet:

 Peruslaukut. Nämä on niitä todellisia lifesavereita, jotka kulkevat mukana niin koulussa kuin vapaa-ajallakin ja mahduttavat sisäänsä puoli omaisuutta. Mulla löytyy tämmöisiä isoja peruslaukkuja kaikissa perusväreissä, mutta suosikkejani ja kaikkein käytetyimpiä ovat kuitenkin mustat yksilöt (ja mieluiten vielä kultaisilla yksityiskohdilla, niinkuin näkyy haha:)

 Clutchit. Mun suosikkiclutch on ehdottomasti tämä vaaleanbeige kaunokainen. Tän kesän ehdoton lempparilaukku, joka sopii ihan päivittäiseen käyttöön suht ison kokonsa takia, eli mahduttaa siis helposti sisäänsä lompakon, puhelimen, pikkukrääsän ja vaikka varaneuleen. Harmittaa tosi paljon, etten mennyt ostamaan tätä myös mustana, sillä niin täydellinen tää mun mielestä on. Ehkä mä jostain sen vielä metsästän itelleni:)

 Lippis ja huivit. Nämä nyt tungin samaan kuvaan vaikka ei nyt millään tavalla yhteen liitykkään. Lippis oli yks tämän kesän parhaista ostoksista, ja sille on tullut jo paljon käyttöä. Tykkään tosi paljon! Huivit on kiva piristys asuun kuin asuun, ja niitäkin multa löytyy paljon eri väreissä ja kuoseissa. Lempparihuivi on kuitenkin toi kuvassa näkyvä kaunis beigekultainen hieman kimaltavaa kangasta oleva huivi. Ihana kauniisti laskeutuva materiaali ja väri, toimii!

 Statementkorut. Myös näille oon menettänyt sydämeni totaalisesti ja multa löytyykin jo ihan kiva kokoelma kaikenlaisia näyttäviä kaulakoruja. Asujen piristysruiskeita, jotka tuovat kivan pikku lisän kokonaisuuteen.

 Kello. Kello on yksi mun lemppariasusteista ja löytyykin nykyään mun ranteesta lähes joka päivä. Rakastan edelleen lujaa tota mun Korsia, ja oon ehdottomasti sitä mieltä että toi kello on yksi viimevuosien parhaita ostoksia. Yleensä käytän kelloa ihan vaan "itsekseen", ilman sen kummempia koruja, sillä toi on itsessään jo melko näyttävä.

 Aurinkolasit. Rakastan käyttää aurinkolaseja niiden ulkonäön vuoksi ja tietenkin ihan käytännön syistäkin. Aurinkolaseissa suosin klassisia malleja, kuten pilotteja ja tuollaisia naisellisia hieman kissamaisia laseja.

Kengät:

Ballerinat. Olen rakastanut kenkiä aina, ja erityisesti ballerinat ovat lähellä sydäntäni. Muistan kun joskus 14-15-vuotiaana mulla oli lähemmäs sata paria kenkiä, joista suurin osa oli tietenkin ballerinoja. Kenkämaku on vuosien mittaan vähän muuttunut, mutta ballerinoja mun kenkähyllystä löytyy edelleen runsain määrin. Väreissä ja malleissa luotan perusjuttuihin, ja käytetyimmät värit ovat varmaankin kuvassa esiintyvät puuteri ja musta. Erityisesti rakastan juuri nuden ja puuterin värisiä ballerinoja.

 Kangaskengät. Kangaskengissä käytetyimpiä ovat tietenkin ikisuosikki valkoinen, mutta nyt olen ihastunut myös värikkäämpiin versioihin, kuten näihin tummansinisiin. Kangaskengät ovat klassisen tyttömäiset, ja tuovat rentoutta asuihin. Tietenkin kengät ovat myös mukavat ja käyvät lähes kaiken kanssa. Vaikka tennareita omistankin, yksiäkään Converseja ei mun kaapista löydy. Jotenkin malli ei vaan oo ikinä iskenyt muhun niin lujaa, ja nykyään tuntuu, että vähintään joka toisella on jalassa valkoiset Conssit, joten oon ihan suosiolla jättänyt hankkimatta. Mutta never say never, ehkä multakin joskus semmoiset vielä löytyy. Siihen asti luotan kuitenkin ihan vaan noihin hooämmän kympin kangaskenkiin:-)

Siinäpä oli siis mun vaatekaapin ja tyylin perusjuttuja! Huh, täytyy sanoa että kyllä tähän aikaa ja vaivaa meni, mutta oon ainakin itse lopputulokseen tyytyväinen ja mielestäni se on aika hyvä läpileikkaus mun vaatekaapista. Tässä nyt ei ollut mitään talvijuttuja kuten talvitakkeja tai-kenkiä, mutta en jaksanut alkaa niitä tuolta kaapista kaivamaan eikä talvivaatteet kyllä nyt ole ajankohtaisiakaan.

Olisi tosi kiva kuulla mitä te tykkäsitte tälläisestä vähän erilaisesta tyylipostauksesta?:) Ja luotatteko teidän tyylissä samoihin perusjuttuihin kuin minä, vai löytyykö teidän luottojutuista jotain ihan muuta?

2 kommenttia:

  1. Voisitko esitellä sun kaikki kengät ja tehdä vaikka jonkun videopostauksen? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kenkäpostauksen voisin vaikka tehdäkkin jossain vaiheessa kunhan on aikaa kunnolla kuvailla kaikki noi:) Videopostauksesta en lupaa mitään, musta tuntuu että oisin aika jäätävä kameran edessä..:-D Mutta never say never, ehkä esimerkiksi ostoksia voisi joskus esitellä videolla..? Kiitos paljon ehdotuksista ja tosi kiva kun kommentoit!

      Poista